Egyre gyakrabban halljuk azt eladó ingatlannak rendelkezőktől, hogy ők ugyan nem fizetnek azért, amit maguk is megtehetnek, majd ők hirdetik és megmutatják a lakásukat és jól el is adják, nem kell ehhez segítség. Persze többségük vagy rosszul jár vagy előbb-utóbb egy közvetítő segítségét kéri, mert mégsem olyan egyszerű ez az ügy, mint ahogy gondolják. Íme az érvek, amelyek a profik mellett szólnak.

1. Mennyi az annyi?
Már az árképzésnél érdemes szakértő segítséget kérni. Ha azt gondolod, hogy elég megnézni a környéken mit és milyen áron kínálnak, akkor tévedsz. A hirdetések ugyanis a kínálati árakat mutatják, az sehol sem szerepel, hogy végül milyen áron kelnek el a lakások vagy házak abban az utcában. És akkor még az egyéb, árat jócskán befolyásoló tényezőkről (ingatlan állapota, fekvése, közvetlen környezete) nem is beszéltünk. Egy jó szakember azonban több ingatlant is látott és eladott már a környéken, így pontos értékbecsléssel kezdi a munkát, ami a jó üzlet alapja!

2. Egy csomó macera
Alaprajzot készíteni, fotózni (méghozzá jól), a hirdetést úgy megszövegezni, hogy az vonzó, ugyanakkor informatív legyen nem lehetetlen laikusként, de sokkal több időt és energiát emészt fel, mint gondolnánk. Mindez lekerül a vállunkról, ha megbízunk egy ingatlanreferenst, aki ezeket profin és gyorsan meg fogja csinálni. Nem egy, hanem sok gonddal kevesebb.

3. Érdeklődő vagy csak unatkozik?
Ha feladsz egy hirdetést, benne a saját mobilszámoddal, akkor sok furcsaság megeshet. Jobb esetben csak annyi kellemetlenség ér, hogy olyanok is felhívnak, akik milliókat próbálnak alkudni, cserére akarnak rávenni (nincs ugyan ennyi pénzem, de van egy lakóbuszom, hangzott el egyszer egy alkudozó szájából). Sajnos az is tény, hogy sokan még mindig nincsenek azzal tisztában, hogy mikor illik és mikor nem telefonálni. Így az is megtörténhet, hogy reggel 6-kor vagy épp este 10 után szeretnének Veled csevegni a lakás fekvéséről és a nyílászárók állapotáról. Arról ne is beszéljünk, hogy mindenféle adatbázisokba felvehetik a számodat, hogy később termékbemutatóra vagy mlm előadásra hívjanak. Ezeket mind szűri és kezeli az ingatlanreferens, ha az ő telefonja csörög.

4. Alkudni tudni kell
Egy ártárgyalás mindig nehéz ügy, akkor is ha tapasztalt vagy az üzleti életben. Ha pedig a saját lakásodról van szó, akkor érintettként sokszor nem könnyű objektívnek lenni. Ebben van talán a legnagyobb szerepe egy jó ingatlanosnak. Látja, hogy ki a komoly érdeklődő, ki az akivel érdemes leülni, azt is jobban meg tudja ítélni, hogy mennyi az a maximum, amit kérhetünk és persze nem hagyja, hogy lesöpörjön és előnytelen megállapodásba vigyen bele egy rámenős vevő jelölt. Moderál, mediál vagyis közvetít, hogy mindenkinek könnyebb legyen!

5. Papírok, papírok, papírok
Számos okmány és nyomtatvány kell az adásvételhez és bár ez nem tartozik közvetlenül a munkakörükbe, a jó és sikeres ingatlanosok általában eben is segítenek. Energetikai tanúsítvány beszerzésben, ügyvéddel való kapcsolattartásban és persze minden egyéb felmerülő kérdésben és nehézségben szakértő segítséget adnak. Ami nélkül sokkal stresszesebb és nehézkesebb az eladás.

+1 Gyorsabban adnak el
És persze az sem elhanyagolandó szempont, hogy egy sikeres ingatlanhálózat (például a GDN) adatbázisába bekerülni már eleve nyerő ügy, hiszen így az ország minden pontján ajánlják majd lakásunkat a vevőjelölteknek, így biztos, hogy többen kapnak információt és gyorsabban elkel majd a kéglink.

KITTI PRÁGER
http://blog.gdn-ingatlan.hu